fredag 22 april 2011

[ANNA] Lång. Fredag.

Långfredagen måste sannerligen vara lång för jäklar vad jag hunnit med! Jag har jobbat 06:45-11:30, direkt efter det gasat ner till Ödeshög med familjen och tillbringat resten av dagen där, vi åkte hem vid 18:30-tiden.

När jag kom till jobbet imorse var det en sån där morgon som butiken nästan känns lite bakfull. En sån där dagen efter en oerhört stor försäljningsdag, när trycket var så där högt, när kunder och personal stressat runt omvartannat. Allt är stilla och lite tomma kartonger är det enda som vittnar om att det varit fullt ös. Arbetsdagen var kort och gick fort, dock hade jag sablarns ont i magen hela förmiddagen, gick över efter en Losec. Jag är lite stressad över jobbet bara, det reder sig. Jag har varit ensam på jobbet om att kunna en arbetsuppgift(kassaredovisning) i två veckor nu. Min kollega är på Bali och kommer hem i början på nästa vecka, funderar på att hämta henne vid flyget med tårta och champagne haha. Nu efter påsk ska jag lära upp en tredje person, när det är klart ska jag och min mage dra en lättnadens suck en stund och gå på semester.

I Ödeshög hade vi en underbar dag, solen sken och det var sommar i luften, så varmt att man gick barbent i bara klänning. Vi fick en otroligt god quionasallad med lax och kall fetaostsås till, vi åt ute och njöt av krispigt iskallt rosévin till maten. Skorpan som tidigare varit lite reserverad inför Ken&Gittans två golden retriver-flickor Wilma&Amanda hade totalt ändrat inställning. Tveksamheten var som bortblåst och hon pussade, klappade och gosade med hundarna. När hundarna skällde till eller morrade lite så skällde och voffade Skorpan tillbaka hon är ju för söt! Snällare och beskedligare hundar får man leta efter. Vi tog en promenad till ljuvliga vitsippebackar och Linus hade kameran i högsta hugg. Idag har det varit en sån där dag som allt har gått sådär smidigt vad det gäller barnlogistken. En sån där dag som Skorpan varit på kalashumör, sovit när hon ska trots att vi inte var hemma osv..Ja ni småbarnspäron vet säkert vad jag pratar om, en sån dag som allt bara gått som tåg på räls. Nu ska jag inte grina över att dom andra dagarna tyvärr är ett par fler än dom andra, speciellt när man är på resande fot, utan glädjas för att idag var dagen oslagbar!

 Skorpan har den sötaste av blusar från Zara och en hemstickad kofta, morsan sportar en klänning från Lavand. Idag fick jag upp ögonen för en produkt jag ratat innan(trodde inte den funkade, ratar allt med dubbad reklam) nämligen Vanish. Helt galet, det tog bort jordgubbs och tomatsåsfläckar på ljust/vitt plagg. Ditt Vanish köper du givetvis på Maxi och tack för tipset och flaskan svärmor! Nu är jag morsa på riktigt, bli exalterad över ett rengöringsmedel HAHA.




3 kommentarer:

Ken och Gittan sa...

Vi håller med, en underbar dag tillsammans. Vi älskar dig finaste Skorpan. Skickar en extrakram till Linus som tagit så fina bilder!!

erika sa...

Åh, älskar sista bilden på dig och Skorpan! :)

Linus Forsberg sa...

:D